تبلیغات
Ads
تبلیغات
Ads
گفتگو با مدیر
Chat
آخرين مطالب سایت
last posts
پر بازدید ترین مطالب
Top Posts
محبوبترین ها
Popular Posts
آخرين نظرات
Last comments
عنوان پاسخ بازديد توسط

پروژه ۸ وزیر و مسیر اسب به زبان جاوا : Eight Queens & Knight’s Tour

این پروژه حاصل تلاش من و دوست عزیزم فرزاد  است ، که از لحاظ گرافیک (از جمله زیبایی و صداگذاری) و ساختار به مراتب از ورژن قبلی اش قوی تر است.این پروژه را به شما پیشنهاد می کنم.

پروژه ۸ وزیر گرافیکی به زبان جاوا یکی از جالب ترین و معروف ترین موضوعات طراحی الگوریتم است ، در این برنامه با استفاده از روش Track Back بازی به کارش ادامه می دهد و تمام ۹۲ حالت رو می یابد.

پروژه مسیر اسب (Knight’s Tour) نیز یکی از پروژه های معروف است که در این برنامه اسب با شروع از یک خانه ، تمام خانه های شطرنج را طی می کند.این برنامه تمام جواب های ممکن برای یک خانه را ارائه می دهد و کامل است و از الگوریتم Warnsdorff (خانه های با وزن کمتر) استفاده می کند.

برنامه بسیار پیشرفته است و قابلیت بازی کاربر و بازی کاربر ، عقبگرد ،ذخیره و لود بازی و … را دارا می باشد.

برای مطالعه توضیحات مختصر در مورد الگوریتم های به کار رفته روی ادامه مطلب کلیک کنید.

لینک دانلود فایل اجرایی: کلیک کنید

حجم : ۴٫۸۱ مگابایت

رمز فایل :  www.2daydownload.com

برای خرید سورس پروژه با ما تماس بگیرید یا در نظرات درخواست بدید : majidas2006@gmail.com

صفحه تماس با ما : کلیک کنید

قیمت سورس هر کدام از برنامه ها به صورت جدا : توافقی

قیمت سورس برنامه شامل هر دو برنامه در یک برنامه : توافقی با تخفیف

در صورت تمایل برای خرید یکی از برنامه ها و جدا کردن برنامه ها ، ۲۲٫۵ % از قیمت کل کسر می گردد.(تماس بگیرید)

نکته : برای اجرای برنامه باید jre روی سیستم نصب باشد!

توضیح:

بخش اول :
تعریف مسئله :
مسئله چند وزیر یک معمای شطرنجی و ریاضیاتی است که بر اساس آن باید n وزیر شطرنج در یک صفحه n×n شطرنج به‌گونه‌ای قرار داده شوند که هیچ‌یک زیر ضرب دیگری نباشند. با توجه به اینکه وزیر به‌صورت افقی، عمودی و اُریب حرکت می‌کند، باید هر وزیر را در طول، عرض و قطر متفاوتی قرار داد.
اولین و مشهورترین شکل این مسئله معمای هشت وزیر است که برای حل آن باید ۸ وزیر را در یک صفحهً معمولی (۸×۸) شطرنج قرار داد. این مسئله ۹۲ جواب دارد که ۱۲ جواب آن منحصر به‌فرد است یعنی بقیه جواب‌ها از تقارن جواب‌های اصلی به‌دست می‌آید.
مسئله n وزیر در صورتی جواب دارد که n مساوی ۱ یا بیشتر از ۳ باشد. یعنی مسئله دو وزیر و سه وزیر راه حلی ندارند.
در این پروژه به مسئله هشت وزیر می پردازیم
الگوریتم استفاده شده در این مسئله :
برای حل این مسلئه از الگوریتم غیر بازگشتی و عقب گرد استفاده شده است.
برای سادگی تشریح این مسئله با استفاده از روش بازگشت به عقب، فرض می‌کنیم که خانه‌های شطرنج ۴x۴ و تعداد وزیرها نیز ۴ باشد.
مراحل جستجو برای یافتن جواب را به این صورت دنبال می‌کنیم که: وزیر اول را در ردیف اول و ستون اول قرار می‌دهیم.
در ردیف دوم از اولین ستون به جلو رفته و به دنبال خانه‌ای می‌گردیم که مورد تهدید وزیر اول نباشد و وزیر دوم را در این خانه قرار می‌دهیم.
همانند قبل، در ردیف سوم از اولین ستون به جلو رفته و به دنبال خانه‌ای می‌گردیم که مورد تهدید وزیران اول و دوم نباشد. می‌بینیم که چنین خانه‌ای موجود نیست. پس به عقب یعنی ردیف دوم برگشته و وزیر دوم را به خانه‌ای دیگر از ردیف دوم منتقل می‌کنیم که مورد تهدید وزیر اول نباشد.
دوباره در ردیف سوم اولین خانه‌ای را میابیم که مورد تهدید دو وزیر قبلی نباشد. این بار خانه را می‌یابیم و وزیر سوم را در آن قرار می‌دهیم.
و در نهایت به همین منوال بازی را ادامه داده تا آخرین وزیر نیز در جایگاه درست خود قرار گیرد.

بخش دوم:
تعریف مسئله :
مسئله گشت اسب یا  Knight’s Tour یک مساله قدیمی و زیبای ریاضی است که حتی از آن برای نوعی سیستم رمز گذاری استفاده می شده ، به طوری که برای Decode کردن رمز ، بایستی اسب از تمام خانه ها طوری عبور کند که از هر خانه فقط یکبار عبور کند و با کنار هم قرار دادن حروف رمز که به ترتیب طی خانه ها کنار هم قرار می گرفتند ، رمز را Decode  می کردند.
یافتن مسیر ها :
در حالت کلی برای یافتن تمام مسیر های ممکن بایستی از طریق آزمایش و خطا تمام خانه ها را طی کرد و هر بار که به بن بست رسیدیم باید به عقب بر گردیم و راه دیگری را امتحان کنیم.این روش به تمام جواب ها می رسد اما چون تعداد حالت های حرکت اسب خیلی زیاد است در عمل این روش جواب نمی دهد به همین دلیل ما از الگوریتمی به نام Warnsdorff  استفاده می کنیم که مرتبه زمانی خطی دارد.در این روش همچون مساله فروشنده دوره گرد می بایست به دنبال کوتاه ترین راه ممکن برای عبور از تمام خانه ها باشیم.در این روش هر خانه ی شطرنج را مثل شهر و تعداد مکان ها برای پرش از یک خانه به خانه های مجاز در هر مرحله را وزن راه های بین شهر ها در نظر میگیریم.

در حالت کلی برای یک صفحه ی m*n  مسیر مستقیم وجود دارد مگر اینکه:
۱٫    m and n are both odd; m and n are not both 1
2.    m = 1, 2, or 4; m and n are not both 1
3.    m = 3 and n = 4, 6, or 8.
برای صفحه ۸*۸  دقیقا ۲۶,۵۳۴,۷۲۸,۸۲۱,۰۶۴ مسیر مستقیم وجود دارد.
تشریح روش حل با الگوریتم Warnsdorff :
1-ابتدا خانه ای را برای شروع پیدا میکنیم.
۲-خانه های اطراف خانه ی انتخابی را که حق پرش به آن ها را داریم می یابیم.
۳-برای خانه های قابل پرش وزن را می یابیم و خانه ای که کمترین وزن را داشت انتخاب می کنیم.
نکته:برای یافتن تمام MST ها ، مراحلی که بیش از یک مینیموم داریم را در stack ذخیره می کنیم.

 

موضوع : برترین ها, پروژه, جاوا
تاریخ ارسال : ۲۸ بهمن ۱۳۸۹  ,  بازدید : 7,759 بازدید ,  نظرات : ۱   ,  نویسنده : 

یک پاسخ به “پروژه ۸ وزیر و مسیر اسب با زبان جاوا – ورژن ۲”

  1. هادی می‌گه:

    من کد سورس حرکت اسب رو میخواستم

پاسخ دهید